miv

Vår historik

MiV är en av omkring 30 lokala föreningar i Sveriges Marknadsförbund. Efter några års träda under 90-talet nystartades föreningen igen 1998. Idag är vi runt 250 medlemmar som har möjlighet att träffas vid våra olika arrangemang varje månad. Är du inte medlem så är du självklart välkommen att prova på.

Våra tankar

Vi är övertygade om att riktigt bra marknadsföring hjälper individer, företag, organisationer och hela samhällen att växa, utvecklas och må bra. Vårt syfte är att bidra aktivt till både tillväxt och hållbar utveckling i Västerås. Vi gör det genom att i olika aktiviteter skapa förutsättningar för kunskapsspridning och kunskapsutveckling inom marknadsföring. Våra ledord i samband med aktiviteter är Kunskap, Kul, Kontakter och Kompisar. Vår definition av marknadsföring är bred och omfattar mer än ”bara” reklam och PR.

Våra aktiviteter

Vi träffas på olika platser runt om i Västerås där vi håller våra seminarier och nätverkar på kvällar eller luncher. Här byts visitkort, idéer, erfarenheter, synpunkter, framgångsrecept och många skratt. Här blandas kunder, kollegor, samarbetspartners och konkurrenter i ett nätverk med hög kvalitet.

Våra priser

Varje år delar vi ut priset Årets Marknadsförare. Detta sker på Guldstänk, näringslivets gala i Västerås, där också Årets Företagare, Årets Nystartare, Årets Innovatör, Årets Exportföretag samt Årets Miljöpris koras.

Vi delar också ut ett stipendium på 5 000 kr till Årets Bästa Marknadsföringsuppsats till studerande på Internationella marknadsföringsprogrammet på Mälardalens högskola. Stipendiet delar vi ut på MiV-dagen, föreningens årliga kunskapskonferens.