Anmälan:
Datum: Torsdag 25 apr - 2019Tid: 11:15-13:00
Sista anmälan: Onsdag 24 apr - 2019 kl. 23:59
Att alltid vilja ha mer. Och ändå drömma om att äga mindre. Hur går det ihop? Och hur kan företag hitta sätt att fortsätta vara relevanta i en snabbt föränderlig konsumtionskultur?
Enbart genom att förstå konsumtionskulturen och den sociala roll som konsumtion spelar för människor kan företag definiera sitt existensberättigande. Hur ska företag till exempel tänka för att omforma sitt marknadserbjudande för att passa en konsumtionskultur som i rask takt går från att vara fokuserad på ägande och ackumulerande av prylar till att istället fokusera på tillgänglighet, där ägandet snarare ses som en börda?
Antropologdoktorn Katarina Graffman och reklamprofessorn Jacob Östberg ligger bakom boken ”Vi är vad vi köper” som reder ut den nya konsumtionskulturens grepp om konsumenten. Vad kan vi se för trender och tendenser som kommer att påverka och förändra? Författarna ger sina bästa tips på hur varumärken ska utnyttja den nya typen av konsumtionsmönster.
Det här är ett seminarium för företaget och organisationen som vill sätta människan i centrum.
Efter föreläsningen kommer det att finnas möjlighet att köpa deras bok.
Incheckning och lunch från kl 11:15, föreläsningen börjar kl 12.
Vi checkar gärna in dig från din digitala biljett i mobilen, så sparar vi på papper och miljö. Välkommen!
Läs gärna mer om Katarina och Jacob på: