Tid och plats
Datum: Friday 19 Aug - 2016Tid: 11:00-13:00
Plats: Västerås Stadshus
Den eviga strömmen av reklambudskap som sköljer över dagens konsumenter har lärt dem att ignorera reklam. Så, hur når man en mottagare som inte vill lyssna? Trots förändrade förutsättningar fortsätter företag att upprepa budskap som deras kunder redan hört och sedan länge har tröttnat på. Företagen blir som självupptagna middagsgäster; de vägrar att byta samtalsämne eller fråga vad som möjligtvis intresserar övriga runt bordet. Istället borde företag förstå vad som förändrats och anpassa sin kommunikation till nya kanaler. På nytt lära sig vad som tilltalar mottagaren. Med modern konsumentpsykologi som bas föreläser Erik Modig om hur vi kan skapa budskap som faktiskt når fram till kunderna samt hur dessa budskap behöver vara utformade för att skapa engagemang, lojalitet och framgångsrika affärer.
Erik Modig är ekonomie doktor och forskare vid Center for Consumer Marketing vid Handelshögskolan i Stockholm. Han tillhör därmed ett av Europas ledande center för forskning på effektiv kommunikation. Han intresserar sig för allt som kan förklara hur kommunikation påverkar beslut.