Hur bra koll har du på influencermarknaden? Vet du vad som krävs för att lyckas med en kampanj eller ett samarbete med en influencer? Ellinor Sätterqvist har erfarenhet av tusentals influenceramarbeten och på den här föreläsningen delar hon med sig av sina kunskaper till oss i Marknadsföreningen.

Ellinor Sätterqvist var tidigare marknadschef på Daniel Wellington och har gedigen erfarenhet av samarbeten och kampanjer med influencers. Bland annat har hon arbetat med att ta fram strategier för hur varumärken på bästa sätt matchas med rätt influencers och vad som krävs för att lyckas med kampanjer där man använder sig av influencers. På den här föreläsningen berättar hon för oss vad som gör att ett samarbete med en influecer blir lyckat och vad man som företag bör ha koll på.

Idag jobbar Ellinor som konsult och föreläsare inom sociala medier och influencer-strategier och som global Social Media Manager på Babyshop Group.

Incheckning och lunch från kl 11.10.
Föreläsning kl 12.00–13.00

Vi checkar gärna in dig från din digitala biljett i mobilen, så sparar vi på papper och miljö. Välkommen!


Deltagande:

  • Emma Zeinetz - ABB
  • Helen Shippey - Shippey Photography
  • Jan Mörtstrand - ABB
  • Laila Johansson - VLT/Bonnier News Sales
  • Michael Hjelt - Svenska kyrkan Västerås