Hur ska vi tänka för att få ut bästa effekt av våra egna digitala kanaler? Christer Pettersson, författare till bland annat ”Gräv guld i dina egna kanaler”, ger oss konkreta tips för att öka trafik och försäljning.

Christer Pettersson har över 20 års erfarenhet av content marketing, digital marknadsföring och e-handel från företag som Eniro, IDG, Apollo Travel Group och Arvato. Han arbetar nu som Head of E-Commerce and Commercial Digitalization på Hultafors Group, som består av ett antal varumärken som Snickers Workwear, Hultafors och Wibe med produkter för professionella hantverkare.

Under denna lunch guidar han oss genom mängder av tips och exempel på bra innehållsmarknadsföring.
• Så skapar du engagerande och efterfrågat innehåll för att öka trafiken och försäljningen.
• Så distribuerar du ditt innehåll för att få maximal effekt.
• Så skapar du lojalitet och blir en auktoritet inom ditt område.
• Lyckade case och exempel på e-handlare som nyttjar content marketing på ett bra sätt.

Christer är en ofta anlitad föreläsare och är aktuell med sin åttonde bok ”Gräv guld i dina egna kanaler” som är en handbok för dig som vill sälja mer på nätet utan att köpa mer reklam – med fokus på SEO och content marketing. Christer driver även en blogg om e-handel och content marketing och skriver löpande på sajter som Dagensanalys.se och Ehandelstips.se. I juni i år gav han även ut en ljudbok om SEO.

Intresserad av Christers bok Gräv guld i dina egna kanaler: Klicka här!
Länk till nya boken: Klicka här!

Christers blogg om e-handel och content marketing finns här.

Vi håller till i Fullmäktigesalen, Västerås stadshus, huvudentrén vid Fiskartorget.

Incheckning och lunch från kl 11:15, föreläsningen börjar kl 12:00 och slutar 13:00.

Vi checkar gärna in dig från din digitala biljett i mobilen, så sparar vi på papper och miljö.

Vi riktar ett stort tack till Subway, som står för maten denna dag!

Välkommen!

👉🏻👉🏻👉🏻Här finns presentationen som Christer Pettersson visade under föredraget!