Hur ska vi tänka för att få ut bästa effekt av våra egna digitala kanaler? Christer Pettersson, författare till bland annat ”Gräv guld i dina egna kanaler”, ger oss konkreta tips för att öka trafik och försäljning.

Christer Pettersson har över 20 års erfarenhet av content marketing, digital marknadsföring och e-handel från företag som Eniro, IDG och Apollo Travel Group. Han arbetar nu som marknads- och e-handelschef på Arvato, en del av det tyska mediehuset Bertelsmann som erbjuder finansiella lösningar för bland annat e-handel.

Under denna lunch guidar han oss genom mängder av tips och exempel på bra innehållsmarknadsföring.
• Så skapar du engagerande och efterfrågat innehåll för att öka trafiken och försäljningen.
• Så distribuerar du ditt innehåll för att få maximal effekt.
• Så skapar du lojalitet och blir en auktoritet inom ditt område.
• Lyckade case och exempel på e-handlare som nyttjar content marketing på ett bra sätt.

Christer är en ofta anlitad föreläsare och är aktuell med sin åttonde bok ”Gräv guld i dina egna kanaler” som är en handbok för dig som vill sälja mer på nätet utan att köpa mer reklam – med fokus på SEO och content marketing. Christer driver även en blogg om e-handel och content marketing och skriver löpande på sajter som Dagensanalys.se och Ehandelstips.se.

Intresserad av Christers bok – Gräv guld i dina egna kanaler: Klicka här!

Christers blogg om e-handel och content marketing finns här.

Incheckning och lunch från kl 11:15, föreläsningen börjar kl 12:00 och slutar 13:00. Lokal meddelas senare.

Vi checkar gärna in dig från din digitala biljett i mobilen, så sparar vi på papper och miljö.

Välkommen!


Deltagande:

  • Frida Heldemar - Västerås Tidning
  • Gunilla Kaneberg - 1971
  • Joakim Wallin - B26 / Aros Congress Center
  • Madeléne Pfeiffer - Precio Fishbone