Henrik Björklund har i många år jobbat med att utveckla företags marknadsföring och försäljning med LinkedIn som verktyg. Redan 2012 fick han mycket uppmärksamhet för sin bok, Nå framgång på LinkedIn, då den enda boken om systemet skriven för svenska förhållanden.

Vi är många som pliktskyldigt har en profil på LinkedIn men inte riktigt fått till vad vi skall ha den till utöver att se att alla andra verkar vara där dagarna i ända. För att reda ut hur företag och personer kan dra nytta av LinkedIn i sina affärer genom integrerad marknadsföring och försäljning har vi därför bjudit in Henrik Björklund. Henrik är till vardags CEO på kommunikationsbyrån Right Thing United och bidrar tillsammans med sitt team till effektiv marknadsföring och försäljning med LinkedIn som ett viktigt verktyg.

Henrik ger oss en genomgång av hur man som B2B-företag – och inte minst som säljare/marknadsförare – drar nytta av alla möjligheter LinkedIn erbjuder kring marknadsföring och försäljning. Det handlar om att bygga sitt professionella rykte som säljare såväl som strategier för att effektivisera prospektering men också om hur man bygger en kanal för långsiktig kraftfull kommunikation mot både nya och befintliga kunder.

Bland annat föreläser Henrik om:

– Dagens situation i landskapet för B2B-affärer
– Säljarens arbetssätt med LinkedIn som verktyg för prospektering
– Leadsgenererande kampanjer med sylvassa målgruppsurval
– Employer Advocacy – organisk spridning med hjälp av anställda
– Analys och annonsering, kraftfulla verktyg för målgruppsanalys

Vi garanterar en lunch med konkreta tips och insikter som kommer påverka hur du ser på ert sätt att jobba med marknadsföring och försäljning.

Incheckning och lunch från kl 11:10, föreläsningen börjar kl 12:00. Lokal meddelas senare.
Vi checkar gärna in dig från din digitala biljett i mobilen, så sparar vi på papper och miljö. Välkommen!


Deltagande:

  • Jenny Laine - Länsförsäkringar Bergslagen