Marketing automation kan beskrivas som förmågan att skicka relevanta och riktade meddelanden till rätt person vid rätt tidpunkt – allra helst personligt. Men hur går det egentligen till att generera leads genom automatiserade processer?

Martin Stenke från Infunnel är en av få svenska auktoriteter på området. Under den här föreläsningen introducerar han oss till marketing automation och berättar när och hur det kan användas för att generera leads av bra kvalitet.

Med rätt kunskaper och en väl konfigurerad plattform kan ett fåtal personer bli ett kraftfullt, globalt marknadsföringsteam som arbetar kostnadseffektivt. Då kan ditt team skapa en marknadsföringskampanj för att marknadsföra din produkt eller tjänst i flera kanaler, som e-post, sociala medier och SMS.

Ett väl konfigurerat MA-system blir dessutom ett verktyg som ger dig en större inblick i hela kundresan, med detaljer i köptratten, som gör att det blir enklare och mer effektivt att avgöra när ett lead är redo att köpa.

Anmälan

Sista anmälan: Tisdag 29 mar - 2022 kl. 12.00
ANMÄL DIG HÄR

Deltagande:

  • Cecilia Lindh - Jag
  • Helen Shippey - Shippey Fotograf
  • Joacim Björkvall - Bybrick Interface AB
  • Susann Kammerer - Kammerer Design