Tid och plats
Datum: Thursday 16 Apr - 2015Plats: Publik
Partners
För en ideell förening är vi beroende av partners. Våra aktiviteter är ett ypperligt tillfälle att visa upp sig på och vi har flera olika paket för aktivitetspartners.Publik

MIV-dagen tar som vanligt avstamp i Kunskap som hjälper oss att bli bättre marknadsförare. I år har vi bjudit hit Sveriges första professor i reklam och PR, Jacob Östberg från Stockholms Business School. Jacob är kvällens föredragshållare. Han deltar också i panelsamtalet om kunskap i marknadsföring tillsammans med forskare från MDH och lokala praktiker. Du får också träffa Årets Marknadsförare 2014 miniroom.se och studenterna som skrev Årets marknadsföringsuppsats.
Denna gång håller vi till på Publik.
Enklare förtäring serveras omkring 18.30 med efterföljande mingel för de som önskar.
Välkommen!
Alldeles riktig, äkta autenticitet
I dagens konsumtionskultur jagar allt fler konsumenter efter en känsla av äkthet. De företag som lyckas paketera och ge konsumenterna en förnimmelse av att vara rotade i något genuint tenderar att lyckas bättre. Jacob reder ut hur det fungerar med äkthetsanspråk och visar på både bra och mindre bra exempel. Han deltar också i panelen.
Marknaden för goda råd är full av snyggt förpackade framgångskoncept. Vi älskar enkla och snabba lösningar. Det är lätt hänt i det här att fokusera på fel saker. Vad ska vi tänka på för att hitta rätt i bruset av alla löften om ”guld och gröna skogar”? Vad är det som fungerar egentligen – i praktiken?