Tid och plats
Datum: Wednesday 07 Oct - 2020
Tid: 11.10
Plats: ACC
Partners
För en ideell förening är vi beroende av partners. Våra aktiviteter är ett ypperligt tillfälle att visa upp sig på och vi har flera olika
paket för aktivitetspartners.
Deltagande:
- Deeped Niclas Strandh -
- Sarah Larsson Bernhardt -
- Ann-Sophie Sund - Västerås Marknad & Näringsliv AB
- Anna Lundh Liljegren - Västerås stad
- Annsofi Söderholm - Mälardalens högskola
- Caroline Wikström - Västerås Tidning
- Cassandra Rabe - QuickNet
- Cathrine Öberg - QuickNet
- Cecilia Cedervall - Västerås stad
- Cecilia Lindh - MDH
- Elin Göthe Nord - Västerås stad
- Elin Samuelsson - Västerås stad, BUF
- Elin Grönvalls - Grönvalls Media
- Elina Tidström - MDH Student
- Elizabeth Genberg - Västmanlandsmusiken
- Emilott Lantz - Västeår stad
- Emma Zeinetz - ABB
- Freddy Johansson - FREJ Consulting
- Fredrik Nordström - MIV
- Fredrik Ribba - ABB
- Frida Heldemar - Västerås Tidning
- Gunilla Kaneberg - L&T FM AB
- Helen Shippey - Shippey Photography
- Ida Salomonsson - Västerås stad, BUF
- Ingela Lindestad - Västerås stad, kommunikationscenter
- Ingrid Andersson - Dig & Do Marketing AB
- Jan Mörtstrand - ABB
- Joacim Björkvall - Wisetime Entertainment AB
- Johanna Smevold - Länsförsäkringar Bergslagen Ömsesidigt
- Julia Wiklund - MDH student
- Kim Norman - Fotograf Kim Norman
- Lena Jansson - Västerås stad
- Linda Claesson - Myndigheten för yrkeshögskolan
- Linda Buss - Västmanlandsmusiken
- Linnea Larsson - MDH Student
- Louise Johansson - Länsförsäkringar Bergslagen
- Magnus Thysk - Skandia
- Marlene Filmberg - ABB Industrigymnasium
- Monika Löving Nilssen - Västerås stad, BUF
- Nadja Schmidt - Elite Stadshotellet
- Nathalie Rynler - Social Media Konsult
- Nina Larsdotter - VafabMiljö Kommunalförbund
- Peter Kumlin - MDH student
- Peter Engtröm - Västerås stad
- Pia Lindhe Rudolf - Västerås stad, kommunikationscenter
- Rolf Lindström - Rolf Lindström Digital Coach AB
- Sara Olofsson - Mälardalens högskola
- Sara Gyldberg - Alles Web AB
- Simon Zmrzlak - VL/Kollektivtrafikförvaltningen
- Susann Kammerer - Kammerer Design
- Susanne Streltzer - Mälarenergi
- Tobias Barkskog - QuickNet
- Ulrika Asklund - VafabMiljö Kommunalförbund
- Weronica Renman - Prevas
Vi har lämnat sociala medie-decenniet bakom oss och nu behöver vi som marknadsförare gå in i nästa fas av sociala medie-kommunikation. Om förra decenniet präglades av upptäckarlusta, experiment och misstag så kommer utmaningen kommande decennium handla om att förfina arbetet för att nå effekt och return of investment.
Med utgångspunkt i den allt mer komplexa kommunikationsvardagen, och i kanaler som konstant förändras – vad behöver du kunna, veta, göra för att ta dig vidare?
Sarah och Deeped, med fötterna djupt i B2B respektive B2C, pratar om de utmaningar som sociala medie-arbete ställer oss inför kommande åren. Hur ska man förhålla sig till att sociala medier blir viktigare och viktigare för företagens marknadskommunikation, och samtidigt svårare och svårare att lyckas med?
Utifrån modern reklamvetenskap och planning och med ett antal exempel från sociala mediers vardag kommer de guida oss in en metod som med precision och passion skapar en effektiv och lönsam sociala medienärvaro.
Det finns få idag i Sverige som kan så mycket om och jobbat så länge med sociala medier som Deeped Niclas Strandh och Sarah Larsson Bernhardt. Med en bakgrund i reklam- och pr-branschen har kommunikation alltid varit en gemensam passion, och sociala medier kanalerna som förde dem samman.
Under åtta år arbetade de tillsammans under konceptet Social by default, och hjälpte företag och organisationer att förstå, utveckla och bygga varumärke i sociala medier. Flitigt anlitade som föreläsare så har de gett tusentals personer insikt i sociala mediernas underbara värld.
Idag arbetar de på var sitt håll med att vara övergripande strategiskt ansvariga för sociala medier på SEB respektive SKF.
De har under fyra år drivit podden Social by default – en podd om sociala medier och de senaste sju åren har de varit lärare på Berghs och kursen Bygga varumärke i sociala medier. Under sex år har de också byggt och modererat spår på Internetdagarna, Sveriges största internetkonferens.
#socialbydefault